Villkor och kontakt

Leverans & Avhämtning

Då vi värnar om vår miljö har du möjlighet att själv hämta raw food matkassen hos oss i Malmö till ett reducerat pris! Du har möjlighet att hämta din matkasse hos oss varje onsdag, i Malmö om du bor i närheten.

Matkasse för avhämtning finns färdiga att hämta from kl 15.00 på onsdagar varje vecka . Då blir det en reducerad kostnad på 100:- som annars läggs till om man vill ha sin matkasse skickad till närmaste ombud på din ort.

Vi levererar fn med Schenker, och du kommer att få en avisering när paketet finns att hämta hos ditt närmaste ombud.

Vi skickar dig ett mail direkt härifrån med paketets sändningsnummer så fort paketet lämnat oss så att ni kan bevaka detta på www.schenkerprivpak.se och se när detta har anlänt hos ombudet. Schenker skickar en avisering men tekniken kan ibland gå fel så det bästa är att själv ha koll på leveransen via nätet.

Så fort paketet har anlänt hos ombudet är det upp till dig att hämta detta snarast möjligt. Glöm inte ta med paketet löpnummer som du även kan hämta på www.schenkerprivpak.se

Från och med nu har vi beslutat att inte ha några hemleveranser då vi hoppas att många liksom vi är miljömedvetan och kan hämta sitt paket själva. Paketet transporteras över natten och normalt är paketet framme nästa dag hos ombudet beroende på var i Sverige du bor.

Dessutom slipper du att passa några speciella tider för avlämning utan du kan hämta ditt paket själv när det passar dig. Vi rekommenderar ändå att du snarast hämtar ut leveransen efter som paketet innehåller livsmedel.

Är du osäker på att kunna hämta ut i rimlig tid då bör du välja till en leverans med kylbox. Vi samarbetar också med Favoritlistan.se.

Köpvillkor

Innan du beställer din Raw Food matkasse ber vi dig ta del av våra kundvillkor:

Löpande leveranser som erbjuder en prenumerationstjänst, utan bindningstid.

Det innebär att den som registrerar sina uppgifter på hemsidan blir kund hos RawFood matkasse, och därmed förbinder sig att mottaga leverans av 1 st. (en) matkasse till ombud på din ort eller avhämtning i vår butik varje eller varannan vecka.

Vill kunden förändra någon uppgift som lämnats vid registreringen, såsom postadress, e-postadress, telefonnummer, eller behöver avboka en enskild leverans eller avsluta prenumerationen, ska detta göras med minst 8 dagars framförhållning. Alltså senast tisdagar veckan innan nästa leverans kommer att ske. För att göra detta så mailar du skriftligen till [email protected], så hanteras din förfrågan vidare.

I praktiken innebär detta att kunden behöver göra förändringar drygt en hel vecka före nästa leverans. Alla ev. förändringar genomförs av kunden genom att maila till oss. Utebliven betalning gäller inte som uppsägning.

Tänk på att du inte kan beställa en prenumeration och sen avboka 2:a kassen därefter för då blir du debiterad mellanskillnaden på första kassen och en Test kasse eftersom den är sänkt i priset.

Avbeställer man efter första leveransen räknas det inte som en prenumeration och vi måste få betalt för våra kostnader. Första kassen i en prenumeration har vi sänkt för att uppmuntra en prenumeration inte att utnyttja ett lägre pris mot vad en Test kasse kostar.

Är du osäker på att prenumerera så ska du välja en Testkasse först!

Vi försöker att tänka på vår miljö och har därför valt att fn inte erbjuda några hemleveranser utan vi skickar till närmaste ombud på din ort. Kunden ansvarar för att hämta kassen hos ombudet. Vi mailar er när kassen är skickad ifrån oss så att ni själva kan bevaka leveransen. Du kommer också att få en mail- eller sms avisering ifrån vår transportör så att du omgående kan hämta leveransen.

Ansvaret övergår till kunden från och med att kassen/lådan anlänt till ditt ombud.

Det innebär att vi inte ersätter leveranser med matkassar som inte hämtats direkt efter ankomst till ombudet. Matkassen inehåller grönsaker som inte tål att bli liggande. Om du är osäker på att du hinner hämta paketet i tid rekommenderar vi att du väljer till en isoleringsbox med kylpåse mot en extra kostnad. Matkassen innehåller inga kylvaror varför transport ej behöver ske i en obruten kyltransport.

Outlösta paket ersätts eller krediteras inte utav oss. Kommer ett paket i retur måste vi dessutom ta ut en avgift på fn 250:-

Raw Food Matkasse förbehåller sig rätten att skjuta fram ett angivet startdatum. T.ex. vid en större/mindre kundtillströmning än vad vi kunnat planera för.

Kassens innehåll har som målsättning att erbjuda i huvudsak rena ekologiska råvaror.

Vi levererar inte matkassar med innehåll anpassat efter särskilda behov och livsmedelsöverkänslighet. Kunden ansvarar själv för att läsa på innehållsförteckningarna och på egen hand byta ut ingredienser som ej är lämpliga.

Förändringar i tjänstens innehåll äger rätt att genomföra förändringar beträffande pris och/eller tjänstens innehåll. Samtliga kunder meddelas härom via SMS och/eller e-post och/eller telefon enligt de uppgifter som lämnats vid registreringen. Raw Food Matkasse äger även rätt att när som helst avsluta en kunds prenumeration, och därmed leveranser.

Kunds personuppgifter kommer inte att säljas till tredje part.

Ev. reklamationer anmäls av kunden, omdelbart efter leverans, genom att maila oss på [email protected]

RawFood Matkasse äger även rätt att avbryta leveranser i vissa specifika områden, med anledning av logistiska skäl samt andra orsaker.

Kunden ansvarar för att uppdatera sina uppgifter i syfte att RawFood Matkasse ska kunna fullfölja sina åtaganden. RawFood Matkasse ansvarar inte för konsekvenser vilka kan härledas till inaktuella kunduppgifter, såsom inaktuella mailadresser, mobiltelefonnummer/hemnummer samt inaktuell/fel leveransadress.

RawFood Matkasse kan heller inte ta ansvar om kund inte bevakar och läser sina mail eller sms aviseringar. Vi registrerar hos oss när paketet lämnar och skickar meddelande till din mail adress. Transportören skickar sedan ett sms eller ett mail om avisering.

Du kan när som helst uppdatera dina uppgifter under Mitt Konto.

Beställning
Alla beställningar sker via Internet.
Vi tar ej emot beställningar på något annat sätt än via vårt shoppingsystem i vår e-butik. Vi accepterar alltså ej beställningar via ordinarie mail, fax eller annat medium såvida ej annat avtalats.

Är beställaren under 18 år skall beställningen gå via målsman. Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada, polisanmäles.

Du har tre betalningsmetoder att välja mellan:

Faktura: Vi fakturerar dig i samarbete med Klarna efter en enkel kreditkontroll. Faktura följer med dina beställda varor. Utöver frakt- och expeditionsavgift tillkommer även en fakturaavgift på f.n. 39 kr. Fakturans betalningsvillkor är f.n. 14 dagar och vår fordran överlåts på Klarna. Se även: Köpvillkor Fakturera mig! Tänk på att vi endast kan bevilja faktura om du är skriven på samma adress som din leveransadress pga bedrägeririsken.

Kortbetalning : Du kan betala med Payer kortbetalning, som accepterar de flesta kontokorten via en säker uppkoppling med SSL-kryptering. Faktura följer med dina beställda varor.

Se även: Köpvillkor Payer.

Observera att vi aldrig ser dina kortuppgifter, eftersom dessa hanteras uteslutande av Payer.
Internetbank: Du betalar med Payers Internetbank om du har Swedebank eller Handelsbanken via en säker SSL-kryptering.

Efter första betalningen för din matkasse, även om den har skett online i e-butiken via kortbetalning. Så kommer du att mottaga en faktura fortsättningsvis via Klarna, som sker löpande i samband med din matkasse prenumeration. Fakturan kommer hem i din brevlåda, via posten. Detta för att vi inte lagrar kortnummer och personliga uppgifter av säkerhetsskäl gentemot kunden i vårt system.

Fraktkostnader:

Priset som visas i butiken är inklusive frakt!

Force Majeure
RawFoodMatkasse.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Leveransvillkor

Skadat gods
Om varan skadats under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen hos Schenkers ombud. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-post omgående

Ångerrätt

Det är viktigt att komma ihåg att ångerrätten inte gäller för alla varor och tjänster. Det finns vissa undantag bla livsmedel.

Kundsekretess

Personuppgifter
RawFoodMatkasse.se är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter behandlas av RawFoodMatkasse.se för att kunna administrera dina inköp och i marknads- föringssyfte.

Som ett led i marknadsföringen gör vi ibland analyser med stöd av dina uppgifter. Då väljer vi ut personer som marknadsföringen riktas till utifrån olika kriterier. Kriterierna kan vara senast gjorda inköp eller betalningssätt. Våra kunduppgifter hanteras konfidentiellt och kommer inte att lämnas ut till någon tredje part.

Om du inte vill att dina uppgifter ska användas för direktmarknadsföring eller om du vill rätta till några uppgifter så behöver du bara kontakta oss.

Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter. Det gäller även e-postadresser ni lämnar till oss. Vi använder oss endast av säkra betalningssätt så som faktura, förskottsbetalning och kortbetalning via SSL-krypterad uppkoppling. Ni behöver alltså inte lämna ut något kreditkortsnummer till oss för att handla hos oss.

”Cookies”
Vi använder cookies för att kunna hålla reda på sessionsinformation, t.ex. vilka varor som finns i din kundvagn. Våra cookies används uteslutande för ändamål kopplade till din användning av vår sajt.

RawFood Matkasse Scandinavia
[email protected]

Vid problem eller eventuella frågor så hänvisar vi vänligen att ni först och främst lägger ett mail till:
[email protected]

Vi har telefontid vardagar mellan kl 13:00-16:30.